Klussenklup niet altijd succesvol

Italië, Santo Stefano di Sessanio

Vandaag rijden we via L`Aquila naar de Ambruzische Apennijnen. We hebben even geen zin meer in een stad en kerken. Het is er ook te warm voor. Langzamerhand gaan we richting thuis.
Op een CP bij Sella di Corno is een servicepunt, waar we onze WC kunnen legen. We blijven er staan.
Geen internet, dus geen krant vandaag. Dan maar lekker met een boek in de schaduw van een boom.
Ook tijd om eens te spelen met de macrofunctie van de 300mm lens. Er staan wat bloemen en er vliegen vlinders en hommels.
Paul loopt nog even het dorp in, maar dat is uitgestorven en voor een deel vervallen. Misschien nog als gevolg van de aardbeving die ook L`Aquila trof in 2009. Naast de CP staan een paar huizen, die lijken op de noodwoningen die we eerder zagen in Monti Sibillini.
De CP heeft naast een servicepunt gratis elektra en heel veel drinkwaterkranen. Een van die kraantjes zit bij een barbecueplek in een gemetseld muurtje. Als Paul daar even zijn handen wil wassen, komt de kraan uit de muur.
De kraan terugdraaien in de rubber slang die erachter zit, lukt niet. Ook een kurk (gekregen van een Italiaanse medecampenaar) wordt er door de kracht van de waterstroom weer uitgeperst.
De Italiaan gaat bellen – waterleidingsbedrijf, politie. Een camperaar die later aankomt, heeft tape bij zich en dan blijft de kraan weer (even) zitten.
Op de CP liggen grote witte bollen. ’s Avonds blijken er lampen in te zitten.

De foto's van Paul en het kraantje doen mij denken aan het Hollandse sprookje van Hansje Brinker: het jongetje met zijn vinger in de dijk.