En dan sneeuw

Frankrijk, Saint-Rome-de-Tarn

Gisteravond besloten om vandaag toch maar een paar stukjes péage te nemen om wat kilometers af te leggen.
Het doel van vandaag is een camping in de buurt van Millau. (535 kilometer vanaf Villeneuve les Genêts). Vroeg opstaan dus. Gelukkig is het winter sanitair verwarmd.
Het eerste stuk gaat weer door dorpen. Gisteren zagen we al dat we in de kersttijd zijn. In dorpen staan langs de weg versierde kerstbomen; tuinen, woningen, Marie (gemeentehuis) en de kerk zijn versierd. Soms staat er een kerststal, maar we zien ook grote sledes met kerstmannen, ijsberen en pinquins.
Op de snelweg belanden we in de mist. Af en toe wat regen en natte sneeuw.
Hoger in het Centraal Massif (voorbij Clermont Ferrand) ligt er sneeuw. Een mooi gezicht, die witte hellingen, maar wij zijn op zoek naar de zon. Die krijgen we ook af en toe te zien, alleen de bijbehorende warmte ontbreekt nog.
De camping is verlaten, maar na bellen komt de beheerder. We willen 1 nacht blijven en dat kan. Vanaf morgen gaat de camping 3 weken dicht voor verbouwingswerkzaamheden.
We zijn weer de enige caravan op het terrein en we kijken uit op de Tarn.