Spectaculair eind van een stranddag

Italië, Manfredonia

Gisteren reden we naar een camping in de buurt van Manfredonia. We willen naar het schiereiland Gargano en Manfredonia ligt aan de voet ervan.
Onderweg nog een keer trulli, zoals ze oorspronkelijk waren bedoeld, dus in het land.
Even verderop zoutpannen. Het water is roze en er liggen grote hopen zout.
Na aankomst even naar het strand en zwemmen. Hier zijn douches, dus we kunnen het zand en zout weer afspoelen. Het water is lauwwarm.
Vandaag hadden we een stranddag gepland. Een parasol met twee ligstoelen huren en dan krant en boek mee. Af en toe even afkoelen. Het water leek wat frisser dan gisteren.
Als we ’s middags nog een keer erin gaan, zien we achter ons een grote rookpluim. We denken meteen aan een bosbrand.
Aan het eind van de middag, we zitten weer schoon voor de camper iets te drinken, horen we een vliegtuig laag overkomen. En even later nog een. Paul ziet iets geels. We lopen het strand op om te kijken. Jawel 2 blusvliegtuigen, die water pakken; richting de rookpluim vliegen en even later weer het water induiken. https://youtu.be/6VlgiQI_6Lo
Dat ziet er dus niet goed uit. Volgens het personeel is het voor de camping niet bedreigend. De brand is op 10 km afstand en de wind staat van de camping af. Bovendien zit er nog een kanaal en een weg tussen.

Wat een spannend besluit van een mooie strand dag! Gelukkig geen gevaar voor jullie. Hopelijk is de brand inmiddels geblust!

Marianne 2022-06-22 21:34:22

Gelukkig stond de wind van jullie camping af! Dat stranddagje zag er heerlijk relaxed uit. Ook wel weer eens fijn na al die bezichtingen/indrukken.