Gearriveerd in Noorwegen

Noorwegen, Langesund

Om half acht stonden we in de rij, maar de poorten bleven nog even dicht. Dan eerst nog maar een kopje koffie. Iets na achten hadden we onze boardingpassen en het nummer van de “lane” waar we ons moesten opstellen.
Het was droog, de zon scheen, maar de wind was niet gaan liggen.
Bij het welkomstpraatje aan boord werd dan ook gezegd dat we het eerste uur wat last van turbulentie konden hebben. De golfhoogte was 2,5 meter. Na dat eerste uur zijn we het Skagerak over en varen we in de luwte van Noorwegen. In totaal is het 4,5 uur varen.
Het vriesvakje in de koeling heb ik gisteravond dichtgestopt met kranten in de hoop daarmee de kou binnen te houden, als het gas tijdens de overtocht moet worden afgesloten.
Om half twee waren in Hirtshals. We mochten zo Noorwegen inrijden.
In Hirtshals eerst op zoek naar een bank en dan naar de tourist-informatie om te douchen. Helaas het enige pinapparaat in het dorp was “out of order”, maar het douchen konden we ook met een bankpas betalen.
Frisgewassen stapten we dus weer in de camper om 6 km verderop een bank te zoeken. Vandaar reden we door Telemark in. We staan aan een meer (Nomevatn), waar het Telemark Kanaal door loopt. Helaas geen TV-ontvangst hier, dus we kunnen niet zien wat de dames doen tegen Zweden vanavond. Het uitzicht maakt veel goed.

Ha Arendien en Paul! Kennelijk zijn de internet problemen opgelost en zijn jullie met mooie inhaalactie bezig. Fijn. Kunnen we weer genieten van jullie reis. 41 jaar geleden hadden we onze huwelijksreis in Noorwegen. Alleen daarom al een mooi land.

Leendert 2019-07-07 19:02:50

veel plezier op deze reis….naar de fjorden….!