De grens over

Nederland, Wierden

Onze buren zitten op dit moment in een huisje in Enter. We lunchen bij hen op het terras voor we de grens over gaan. In de bomen rondom het huisje spelen de eekhoorns.
Bij onze einreiseanmeldung moesten we aangegeven wat onze (eerste) verblijfplaats zou zijn in Duitsland. Formeel moeten we, komend uit Nederland, daar dan 10 dagen in quarantaine, tenzij … Wij hebben ons vaccinatiebewijs geüpload en daarmee verviel onze quarantaineplicht.
Als eerste verblijfplaats hadden we de camperplaats Am Schlosspark in Bad Bentheim opgegeven. Daar gingen we dus maar heen.
De parkeerplaats is onderaan het kasteel dat hoog op de rotsen staat, vanaf de parkeerplaats gezien. Er stonden al flink wat campers, bijna allemaal Duits.
Aan het eind van de middag wandelen we omhoog. Aan de andere kant is de officiële ingang van het slot. Het hek in de Onderste Poort (middeleeuws) is dicht, maar niet op slot. We lopen er dus even binnen. We komen uit op het gebied van de Benedenste Batterij (17e eeuw), dat de poorten moest beschermen. Aan het eind staat een 12e eeuwse klokkentoren, waarin ook de slotkapel. Oorspronkelijk was deze bedoeld voor de bescherming van de middelste en bovenste poort.
Drie poorten oplopend tegen de rotsen – een groot gebouw dus. Dat zie je ook als je er omheen loopt.

Wat gezellig om te lunchen met Elsa en Joop en even bij te praten. Ik ken de Golfbaan in Bad Benheim en ook bij Münster en golfbaan Sybrook.,mooie omgeving. Wij overnachten in Montelimar,we zijn op weg naar huis,vandaag was het erg warm door Frankrijk 30 ,32 graden. Jullie gaan nog verder enwij wense jullie heel veel plezier. Groeten,Ad en Ineke.

Ineke. 2021-06-25 22:06:10

Ha, leuk om het slot van Bad Bentheim weer te zien. Ik was hier met een zus en zwager in december 2019. Het was toen heel erg koud!!

Magda 2021-06-26 11:30:14

Hé, wat leuk om je buurtjes daar te ontmoeten! Nu jullie naar Duitsland gaan: wat een mooi beeld van ons mooie Nederland hebben jullie gegeven! Auch viel Spass in Deutschland!

Maaike 2021-06-26 11:54:35

Leuk om Joop en Elsa in jullie fotoreeks te zien. Jullie plan is dus goed gelukt: geen quarantaine nodig. Wat een indrukwekkend kasteel! Dat hoge balkonnetje! Goede reis, wij gaan morgen naar Winterswijk voor een paar dagen. Groetjes, Joanne en Hans