Bath en een dagje onderhoud

Verenigd Koninkrijk, Slimbridge

Gisteren naar Bath. Paul was er meer dan 40 jaar geleden geweest en het Romeinse badhuis had grote indruk op hem gemaakt. Wat viel dat tegen. Kon hij toen nog langs de heilige (warmwater)bron lopen, nu konden we er alleen vanachter glas naar kijken. Net als heel veel andere mensen. Het was er zo druk, dat je soms niet eens bij een vitrine kon komen om te kijken waar de audioguide het over had.
Ik had er mozaïeken verwacht, zoals we ook vorig jaar in Marokko nog hadden gezien, maar dat was hooguit 1 m² en ook weer onder glas.
Op een aantal plaatsen filmpjes waarin wordt uitgebeeld, wat er vroeger gedaan zou kunnen zijn.
Na de lunch nog de BathAbbey bezocht. Een mooie kerk met veel glas in loodramen en een mooi plafond.
De stad zelf verder kon ons ook al niet zo bekoren: grote huizenblokken van een grauwe steen met maar af en toe een versiering.
De camperplaats die we wilden gebruiken (bij Berkeley Castle) bleek niet bedoeld om te overnachten. We zijn dus uitgeweken naar een camping bij Slimbridge. Vandaag daar maar weer eens de camper gepoetst en wat wassen gedaan, nadat we eerst naar een dorp 4 mijlen verderop waren gefietst voor boodschappen. Het dorpswinkeltje hier bleek gesloten tot zaterdag.