Sidi Boeknadel

Marokko, Sidi Boeknadel

Vannacht en vanochtend regende het weer flink. Sommige delen van de weg hadden grote plassen. In Souk-Tieta-du-Rharb was een grote markt. We overwogen om te stoppen, maar toen we de blubberzooi zagen, hebben we dat maar niet gedaan. Iedereen (mannen en vrouwen) liep op rubberlaarzen, die tot ver op de kuiten onder de modder zaten. De djellaba’s hoog opgetrokken.
Wij hebben geen laarzen bij ons en waren bang dat onze rubberklompen in de modder zouden blijven steken.
Tot ver voorbij het dorp reden nog dockers met mensen met boodschappen achterin. Ook veel paardenwagens (ook weer met een aantal mensen achterin de bak).
Geluncht langs de N1 onder kurkeiken.
Vanmiddag waren we in Rabat. Geparkeerd op de Boulevard Hassan ll en toen lopend de Medina in. De OudaÏakasba met mooie poort (Bab Oudaïa) bekeken en wat rondgezworven door de straatjes van de Medina. Het verkeer in Rabat is chaotisch.
Staan vannacht op een camperplaats achter een Shellstation aan de Route du Kenitra (N1) in Sidi Boeknadel (bij Salé)

hoe zit het daar met de putdeksels?