We mogen weer.

Duitsland, Benthem

De familieomstandigheden zijn wat gestabiliseerd, dus we mogen weer. Het plan is een rondje Oostzee: via Polen en de Baltische staten naar Finland. Dan naar het noorden en via Zweden weer omlaag. Begin juli hopen we in Östersund te zijn om een weekje op kleindochter Tindra te passen, als mama en bonuspapa moeten werken.
Afgelopen dinsdag hebben we de camper gehaald, woensdag geladen en vanmorgen zijn we vertrokken.
Toen we wegreden, regende het. Op de Veluwe kwam langzaamaan de zon tevoorschijn en het bleef de rest van de dag nagenoeg droog.
Bij Oldenzaal nog even de dieseltank gevuld. In Duitsland is diesel duurder, had Paul gevonden.
We staan vannacht in Bünde. Aan de rand van het centrum is een parkeerterrein, waar 6-8 plaatsen beschikbaar zijn voor campers.
We wandelen even de stad in. We zien enkele mooie vakwerkhuizen, alleen jammer dat er van de benedenetages winkels met lelijke etalages zijn gemaakt.
Het wapen van de stad, te zien op de putdeksel, toont twee ridders die elkaar de hand schudden.
Op een plein probeert Paul een levensgroot knikkerspel, dat je eigenlijk met meerdere mensen moet spelen.

Net terug uit Spanje. Werd daar al behoorlijk warm. Volg weer met veel interesse jullie camper reis naar het noorden.

Dick 2023-04-22 19:50:00

Goed begin. Goede reis!

Annemarieke 2023-04-22 21:46:10

Een heerlijke vakantie gewenst. Veel reisplezier.

Petra Hoogeveen 2023-04-22 23:13:38

Tindra weet dat jullie echt komen en maakt al plannen om de hele stad per fiets te laten zien. 🥰

Mante 2023-04-23 09:12:05

Heel veel plezier met jullie reis, ik lees weer graag mee.

Lia Keizer 2023-04-23 21:35:52

Zo ik begin nu ook te lezen. Er kwam het een en ander tussendoor. Wat een mooi putdeksel! Heel uitdagend zo'n knikkerspel.