Weer de Atlas in

Marokko, Asni

Door Marrakech naar het zuiden, richting de Tizi-n-Test. Een tweede mogelijkheid om de Atlas door te steken. Deze pas ligt op 2100 meter hoogte.
Weer veel mooie uitzichten op de bergen, op riviertjes en dorpen met akkertjes en boomgaarden.

In Asni, op een marktje, kochten we wat groente en dronken een glas versgeperst sinaasappelsap. Twee mannen probeerden ons “zilveren” armbanden te verkopen. Ze hadden waarschijnlijk erg veel geldnood, want de prijs zakte van 300 dirham voor een brede en een smalle armband naar 100 dirham voor 4 armbanden. Helaas voor hen, wilden wij geen armbanden kopen.

Wat verderop in Tinten staat een moskee uit de 12e eeuw. Deze is gedeeltelijk gerestaureerd, staat op de Unesco werelderfgoedlijst en is ook toegankelijk voor niet Moslims.
Op het moment dat wij het terrein bij de moskee opreden, kwam er al een man aanlopen met sleutels.

We blijven vannacht bij een Auberge op de pas. Het uitzicht van hier moet schitterend zijn. Maar nu niet. In het dal hangen wolken en het waait hard. De zonsondergang was wel weer mooi.

Mooi, en het weer is goed wat wil je meer

bertje.is.weg 2019-01-30 09:11:58

Wauw, die foto's! Altijd mooi, maar die zonsondergang: prachtig!

maaike 2019-01-30 18:44:53

Ik denk dat jullie graag over de Atlas reizen, dat doen wij ook. Deze route is dit jaar heel goed te rijden: Skoura-Demnate v.v. http://www.dekeizersreizen.nl/Marokko_2019-09.html Lees bij 17 januari ons verslag over deze route. Lia