Twee maal verkassen

Spanje, Bigastro

Allereerst wensen we al onze volgers (en andere lezers) natuurlijk een heel goed en gezond 2018.
Wij staan nog steeds in Bigastro, maar zijn ondertussen twee keer met de caravan (op de mover) heen en weer gereden.
Donderdagmiddag toen we hier aankwamen, was de receptie gesloten. Er hing een briefje dat je een lege plek kon zoeken en dat de registratie dan wel later kwam. Wij dus na een rondje over de camping besloten om op plek 1 te gaan staan. We dachten daar de meeste zon te kunnen vangen.
Donderdagavond werd er op de deur geklopt. Plek 1 en 2 waren vanaf vrijdag gereserveerd en of wij dus maar vrijdagochtend wilden verkassen naar plek 3. Dat deden we met frisse tegenzin. Op plek 1 en 2 kwamen 3 Spaanse caravans te staan. De voortenten tegen elkaar aan, dus een overkapte buitenruimte tussen de caravans. De mannen bouwden de hele dag houtvuren (op de vuurplaats aan de overkant van de weg), waarop dan gekookt werd. De vrouwen zagen we af en toe met manden vol afwas vertrekken en de kinderen werden er niet moe van om “hello” en “goodbye” naar ons te roepen als wij voorbij kwamen. Verder was er van opstaan tot naar bed gaan (harde) muziek.
Wij gingen vrijdag boodschappen doen in Orihuela, zaterdag waste Paul de caravan, zondag hebben we de omgeving verkend. De camping ligt op een helling. Het is hier erg droog. Bij het wandelen zagen we citrusboomgaarden, waar alle bomen werden bewaterd. Een paar waterreservoirs stonden droog.
Vandaag zagen we de Spaanse kudde inpakken en vertrekken en hebben we plek 1, die meer zon krijgt, weer ingenomen.

Een goed en gezond 2018. Ga zo weer ff naar de ijsbaan.

petra hoogeveen 2018-01-02 09:24:30

Hoi Paul, Ik wens jouw en Arendien een heel goed 2018 toe. Een hele fijne vakantie. Ik ga je vakantie weer volgen via jullie reisverslagen. Leuk om het elke keer weer te lezen. Hartelijke groeten van Emily