Twee grenzen gehad

Frankrijk, Saint-Riquier

Vanmorgen rond 10.00 uur werden we uitgezwaaid door de buren. De ijs was ondertussen van de ruiten verdwenen. In de camper was het 3˚C.
De kilometerteller stond op 169424. We kijken aan het eind van een reis altijd hoeveel kilometer we hebben gereden, dus vandaar deze stand.
Via Antwerpen en Kortrijk naar de Franse grens. Omdat we hadden besloten geen péages te nemen, namen we de afslag Arras en vandaar richting Abbeville.
De CamperContact app gaf aan dat er in St. Riquier een camperplaats was: een parkeerplaats tegenover het voetbalveld en de “Salle Municipale”, zonder voorzieningen, maar die hebben we ook niet echt nodig.
St. Riquier is een mooi oud stadje met o.a. een koninklijke abdij (een kleinzoon van Karel de Grote, heeft er gewoond), een kathedraal, Hôtel de Dieu (17e eeuws) en een huis van Napoleon.
De bakker bij de Notre Dame is zondag open, dus dat wordt morgen lekker vers brood.
In verschillende plaatsen zijn mooie putdeksels. Paul maakt er een gewoonte van om die te fotograferen. Af en toe zal je er dus eentje zien bij dit blog.
Een wifi-verbinding is er hier niet, dus dit stukje moeten we ergens onderweg uploaden. We komen vast wel een McDonalds tegen.

Paul, heel mooie putdeksels met kleuren hebben ze in Japan, daar heb ik ookdiverse foto's van. Succes,en goede reis verder.

Ria Scipper 2016-03-14 17:35:45

als jullie een losse putdeksel tegenkomen houd ik me aanbevolen!! Hele fijne reis gewenst en erg leuk om mee te beleven

Petra Hoogeveen 2016-03-14 17:39:13

Goede reis en geniet ervan!