Weer wat actiever

Polen, Białowieża

Een paar dagen weinig gedaan en dat heeft 2 redenen.
Op de weerkaart van Europa zat een Laag boven de Baltische staten en dat bracht veel regen, ook in het noordoostelijk gebied van Polen, waar wij dus nu zitten.
Daar komt bij dat ik tegen een verkoudheidsvirus ben aangelopen. Zondag heb ik tussen de hoest- en niesbuien door alleen maar gehangen en af en toe een dutje gedaan op de bank. Maandag heeft het de hele dag geregend. We zijn alleen naar buiten geweest om even wat te eten te halen.
Gisterochtend dachten we te gaan fietsen, maar de buienradar gaf nog zoveel kans op regen, dat we maar (met paraplu) een rondje rond het dorp zijn gaan lopen. Af en toe konden we plu inklappen.
Ook dit dorp heeft weer van die mooie houten huizen. Langs het dorp stroomt de Narewka, een klein beekje met een dal vol bloemen: moerasspirea, puntwederik, wilgenroosje en meer.
Vanmorgen was het droog en scheen af en toe de zon. Nu zijn we dus echt gaan fietsen. 37 km alleen maar door bos, soms over een geasfalteerde weg, soms een zand/grindweg en soms een bospad.
Het bos is heel gemengd: sparren, eiken, beuken, berken en els herkenden we. De bomen groeien zo dicht tegen elkaar dat ze heel dun en lang zijn. Soms is een steun verdwenen en dan hangt een berk als een slap koord naar beneden.
In het bos alleen het geluid van vogels, onze banden die snerpen op het grind en het gezoem van de elektromotor van de fiets. Als we stoppen is het echt stil.
Paul ging vanavond pierogi eten, terwijl ik het hield bij een kopje cup-a-soup in de camper.