Rondje Aourir

Marokko, Aourir

Zaterdag fietsten we naar Aourir voor wat groente en fruit en daarna lekker in de zon zitten lezen. Zelfs de luie stoel tevoorschijn gehaald.
Zondagochtend ging ik een was regelen en Paul fietste opnieuw naar Aourir om zijn haar te laten knippen. Gisteravond zagen we op de helling achter de camping wat dromedarissen met veulens.
Vanmorgen fietsten we richting Vallée de Paradis. Al binnen een kilometer weer de dromedarissen. Verder langs de weg veel kramen met fossielen. Soms mooie, soms verschrikkelijk vernield, door er met zwarte verf accenten op aan te geven.
Na wat haarspelden omlaag (flinke helling, waarbij ik bij 45 km/uur in de remmen ging) komen we onder in het dal bij een riviertje. We drinken een glaasje jus, voor we aan de terugweg beginnen. De uitbater van het tentje vertelt dat we ook door kunnen rijden en dan links moeten aanhouden. Als we steeds de rivier volgen, komen we in Aourir, waar we dan weer linksaf moeten naar de camping. Naar Aourir is 14 kilometer. De weg is nieuw en heeft minder sterke hellingen dan die waarover we zijn gekomen.
We besluiten deze weg te nemen. Een schitterende weg, door een paar dorpjes (slecht wegdek) en langs de rivier. Vanaf de weg zien we beneden in het dal palmen, bananenplanten en akkertjes.
Vlak voor een brug eten we onze meegebrachte punten brood.
De rivier heeft soms een diepe kloof gesleten in de rotsen. Een andere keer zien we, waar de weg net is aangelegd, kleurige aardlagen.
In Aourir kopen we weer wat groente en dan door naar de camping, waar we nog even lekker in de zon kunnen zitten. Totaal zo’n 40 km gereden.
Tegen vijven verdwijnt de zon achter de bergen en dan zakt de temperatuur meteen flink. Tijd dus om meer kleren aan te doen en naar binnen te gaan.
Paul rijdt met de dashcam op zijn helm. Het filmpje gaat naar Youtube en hier is de link: https://youtu.be/9LsNoaWf7pM