Vacuna de refuerzo

Spanje, Benicarló

Zondag fietsten we naar Problat Iber Puig de la Nau, de opgraving waarvan we voorwerpen hadden gezien in het museum in Benicarló. Het ligt hoog op een heuvel boven Benicarló en Vinaròs met mooi uitzicht. Helaas konden we er niet naar binnen.
Maandag stormde het hier. De temperatuur was goed, dus het grootste deel van de dag liepen we in korte broek. Op de camping brak een tak van een sinaasappelboompje.
Eind van de middag fietsten we naar Peñíscola voor onze booster. Dat liep als een trein: naar binnen; jas op een stoel leggen; achter een kamerscherm gaan staan, waar de prikster je naam zoekt op de lijst, het “gele” boekje invult en prikt. Daarna niks een kwartier zitten, maar doorlopen, je jas weer aan en naar buiten. Op onze vraag naar een certificaat krijgen we als antwoord dat we die morgenochtend kunnen halen.
Vanmorgen dus weer naar het gezondheidscentrum. Bij de receptie snappen ze het niet helemaal. Gelukkig hebben de medewerkers een telefoon en google translate. Er wordt gevraagd of we een vaccinatie willen. Nee dus, die kregen we gisteren al, hier in dit centrum. Nu zou ons Europese vaccinatiecertificaat klaarliggen. (ook wij hebben een telefoon).
We worden meegenomen naar een andere afdeling, waar we vorige week de afspraak maakten.
De medewerker haalt de papieren van 10-1 erbij. Kopieën van vaccinatiebewijzen en certificaten, maar de onze zit er niet tussen. Nadat we doorgeven hoe laat we de afspraak hadden, worden we in de computer gevonden. Opnieuw wordt er een kopie van onze “gele” boekjes gemaakt en daarop volgen dezelfde aantekeningen als vorige week.
Dan kan ons certificaat worden geprint. Behalve dat Paul nu Pulus heet, kloppen ze. We hebben zelf maar het vaccinatieadres ingevuld in de boekjes. Een stempel zetten, deden ze niet aan.
Na koffie met een broodje, boodschappen doen, lunchen en dan lezen in de zon. Aan het eind van de middag de meeste spullen ingepakt. Morgen gaan we verder.

Hoera jullie hebben de booster prik,het verliep helaas niet vlot bij jullie,Wij moesten naar Amsterdam Noord voor de booster anders moesten we 10 dagen wachten om het hier in Leiden te kunnen laten doen,dusgingenwe naar Amsterdam Noord.

Ineke 2022-01-11 22:10:14

Leuk om jullie te volgen. Fijn dat de booster er in zit.

Hans en Annemarieke 2022-01-12 11:55:29

Hier is de bureaucratie bij de GGD rondom de prik niet minder. Ik kan nu pas week 5 of 6. Ik ben toch niet op reis dus geen probleem. Maar fijn voor jullie, het geeft toch meer zekerheid en niet minder fijn vrijheid!!