Vrij staan aan de Bug

Polen, Drohiczyn

Alles is vol of leeg, dus we kunnen een paar dagen vooruit, ook als we ergens staan waar geen voorzieningen zijn.
Nadat ook de etensvoorraad is aangevuld, rijden we naar het zuiden. Ongeveer parallel aan de Wit-Russische grens zien we een zonovergoten land: bossen, akkers, kleurige weilanden, af en toe een dorp of stadje.

Białowieza is een klein dorp, maar als je kijkt naar het aantal hotels, de borden met góscinny of pokoje langs de weg, dan vraag je je af of er ooit zoveel toeristen komen, dat al die aangeboden kamers vol zijn.

We staan nu bij Drohiczyn op een grasveldje langs de Bug. Aan de overkant van de (zand)weg is een restaurantje en het personeel dacht dat het geen probleem was, als wij hier vannacht bleven staan.
Ietsje stroomopwaarts ligt een strandje, waar we vanmiddag regelmatig mensen in het water zagen spetteren. Paul zag er twee caravans staan. Bij ons veldje staat ook nog een bestelwagentje met een Pools stel erin. Deze plek wordt dus vaker als kampeerplek gebruikt. Hij is natuurlijk ook ooit op de camperapp terecht gekomen.