Terug in de EU

Marokko, Ksar El Majaz

Ook voor het laatste stukje in Marokko namen we de tolweg. Al iets voor negenen waren we op weg. We hadden toen zelfs al brood gehaald.
Rond kwart over tien waren we in de haven. Op vertoon van onze retourtickets boardingpassen halen en dan naar de douane. Op de invoerverklaring voor de camper, kregen we een stempel en handtekening dat we hem weer hadden uitgevoerd. Bij de paspoortcontrole de ingevulde gele “fiche de police” inleveren en dan door naar de scanner. De wagen parkeren op de aangegeven plaats en dan samen met Lady uitstappen. Er rijdt een mobiel scanapparaat langs de opgestelde campers en dan kunnen we weer instappen.
Om elf uur staan we op de kade. Tijd voor koffie en daarna een vroege lunch. Tegen twaalven komt de boot aan en om half een staan we binnen. Klokslag 13.00 uur horen we de motoren aanslaan voor vertrek. Vlak voor aankomst in Algeciras (we staan even op het dek naar Gibraltar te kijken) zweeft een zeearend over ons heen.
Vanuit Algeciras rijden we naar Vejer de la Frontera. Zuidelijk van de stad, is een CP. Voor je er bent, moet je een paar kilometer kronkelend omhoog.
Dwars door het stadje vertrokken we vanmorgen weer naar de grote weg. De tolwegen negeren we weer.
We staan nu samen met een tiental Spaanse campers op een CP in Plasencia. Een kilometer lopen en we zijn binnen de stadsmuren in het oude centrum. Carnaval wordt hier gevierd met optredens van muziekgroepjes die wandelen van terras naar terras. Achter een bord paella hebben we ervan genoten.