Een mooie bergrit

Albanië, Buçimas

Vanuit Lin naar Pogradec, waar langs de weg mensen hun koopwaar aanbieden. Eerst strengen rode uien en aardappels, dan verse vis (zit nog levend in bakken water).
Nog een laatste blik op het meer van Ohrid als we omhoog gaan de bergen in. Het aanbod langs de kant van de weg veranderd. Nu zien we opeens gepelde hazelnoten.
Het landschap is heel anders dan de bergen in het noorden. Soms zijn het kale bergen (zilverkleurige stenen) en dan weer is het landschap groen en groeien overal boompjes. Op andere plekken rijden we over een soort hoogvlakte met de bergen op de achtergrond.
De weg verandert ook. Eerst is het een redelijk goede weg. Daarna wordt het een hele mooie nieuwe weg, die duidelijk net is aangelegd. Later wordt hij smaller en nog later vallen er steeds meer gaten in. Soms heeft een gedeelte bijna geen asfalt meer. Uiteraard zijn er wel de nodige haarspelden.
Tussen een van de haarspelden zit de camping waar we nu staan, bij een forellenkweker/restaurant bij Radanj.