Casa de Dragones – Tibi

Spanje, la Vila Joiosa / Villajoyosa

Vrijdagochtend reden we terug naar de kuststrook om te tanken. Daarna wisten we niet hoe gauw we weer terug de bergen in moesten.
We rijden door mooie berglandschappen. Ik voel me vandaag weer niet zo lekker, dus als we hebben geluncht, ga ik weer een uurtje plat. Paul kijkt ondertussen rond in de buurt.
Uiteindelijk arriveren we bij Casa de Dragones Hier woont een Duitse vrouw die een kattenopvang runt. De meeste van haar (18) katten hebben kattenaids of kattenleukemie. Met een goede verzorging kunnen ze een paar jaar oud worden. Sommige katten kwamen als (weggegooide) kittens van een paar weken bij haar binnen. Alle katten die wij zagen, zagen er florerend uit: weldoorvoed en een glanzende vacht.
Zaterdagochtend komt ze vergezeld door een aantal katten, die allemaal geaaid willen worden, een praatje maken. Een van de katten klimt via het trappetje op de camper. Voor ik mijn fototoestel heb, is hij al weer beneden. Een paar anderen klimmen via de wielbak omhoog en lopen achter de grill langs.
Als de baas vertrekt, gaan ook de katten langzamerhand. Als Paul later op een bankje gaat zitten lezen, komen ze weer bij hem kijken.
Maar eerst gaan we in het dorp Tibi een boodschap doen. Straten zijn afgezet vanwege festiviteiten op een pleintje.
Voor de kinderen staat er een luchtkasteel en er lopen “stieren” die kinderen opjagen.
De kerk van Santa Maria Magdalena heeft een jubileum-jaar, zien we als we binnen zijn.
’s Middags lopen we omlaag naar een van de beddingen van de Riu Verd. Nu stroomt er maar weinig water, maar de steile uitgesleten wanden laten zien dat dit niet altijd zo is.
Zondagochtend wandelen we via een landweggetje omlaag naar het dorp. Als we op een terras zitten, zien we muzikanten lopen. Als we muziek horen, blijkt er een optochtje aan te komen. Vanaf de Santuari de Santa Maria Magdalena lopen mensen met manden bloemen en boeketten, begeleid door de fanfare, naar de kerk.
In de bibliotheek is een tentoonstelling van een lokale kunstenaar. Ze heet ons zelf welkom en overhandigt een bedankkaart.
Wij wandelen via een route bovenlangs het dorp terug naar de camper. Ook hier weer bloeiende amandelbomen, sommige zijn helemaal roze, andere spierwit.
’s Middags regent het, dus we blijven lekker lezen.

Het is weer heel gevarieerd!