Verder in onbekend Polen

Polen, Lublin

Gistermiddag kwam er een groep kano’s langs en ook vanmorgen zagen we er weer peddelen. Het gaat dan wel kriebelen. De Bug stroomt harder dan we in eerste instantie dachten, zagen we gisteravond toen de wind was gaan liggen. Lekker met de stroom mee kanoën is heerlijk. Je hoeft niet zoveel kracht te zetten, alleen opletten dat je in de stroom blijft en niet vastloopt.
Maar helaas: we hebben geen kano bij ons dit jaar en we staan ook niet op een camping waar een kanoverhuur is.
Na een klein rondje in het dorp om te kijken of er ergens broodjes waren, gingen we verder. Eerst een stukje langs de Bug en zijn dal. Daarna er overheen en verder naar het zuiden. Voor ons is dit een gebied waar we nog nooit zijn geweest. Dat geldt voor meer toeristen, want de enige 3 campers die we tegenkwamen waren Pools.
Het gebied is ook niet zo spannend: boerenland met bosranden. Soms velden met kersenbomen of bessen.

Vanmiddag arriveerden we in Lublin. We staan op een parkeerplaats bij een grote markt. Van de bewaker die hier vannacht rondloopt hoorden we dat die morgenochtend om 8.00 uur weer open gaat. Hij zelf loopt tot 7.00 uur zijn rondjes. Ook de waakhond loopt tot die tijd los tussen de kramen (binnen de hekken). Hij waarschuwde ons niet te proberen dat beest te aaien. We zouden onze hand kwijt zijn. Beetje overbodig. We waren toch al niet van plan iets door het hek te steken.
Vanmiddag even de oude stad ingelopen en vanaf een terrasje het komen en gaan van bruidsparen (en hun gasten in de mooiste outfits) bij het Oude Stadhuis (Stary Rathusz) bekeken. Zaterdag is huwelijksdag in Polen.

Wat zijn jullie toch de juiste mensen die dit allemaal mogen beleven en van alles wat je onderweg tegenkomt zo kan genieten dat ik het mee beleef! !! Veilige reis en geniet van alles!!!!