Waterkracht

Zweden, Jämtland County

Vandaag rijden we een stukje door, nadat we in de zon konden ontbijten (wel met dikke truien aan). Bij een parkeerplaatsje, waar we koffie drinken, zien we dat er een paar huisjes worden opgeknapt. Een ervan, vlak langs een watertje, blijkt een molen te zijn. Over een loopplank stappen we even naar binnen.
We blijven staan bij de stuw van de waterkrachtcentrale van Bågede. Aan de overkant van het water begint de Berenweg (een gravelweg naar Strömsund), dwars door het gebied met ‘s werelds grootste bruine beren dichtheid (volgens een bord).
Wij gaan morgen de stuw over en dan de andere kant op naar Hällingsåfallet, een waterval.
De temperatuur buiten komt overdag niet meer boven de 15 graden. De korte broeken blijven dus even in de kast.

Mooie foto's! Wat een mooi uitzicht! Hartelijke groeten van Emily

Emily 2022-08-29 21:22:15

Dank voor jullie bericht en foto's,bij jullie wordt het kouder en wij naar de warmte ,vandaag was het in Javea 33 graden,aan het strand een graadje koeler. Ik wens jullie nog veel vacantie vreugde . Hartelijke groeten,Ad en Ineke.