Even bijkomen

Finland, Heinävesi

Iemand schreef dat hij na het lezen van een aantal van onze verslagen even moest bijkomen van het meereizen. Zelf hebben wij dat ook.
Gisteren zijn we dan ook van het klooster naar een camping in Joensuu gereden. We vonden dat we wel weer eens mochten douchen. Ik heb nog een handwasje gedaan en toen zijn we niet naar het dorp gewandeld, ondanks dat het nog een paar uur droog bleef.
Vanmorgen gingen we verder. Het regende en omdat je tijdens het rijden van een landschappelijk mooie route niets ziet, zijn we gestopt en gaan zitten lezen. Aan het eind van de middag lopen we nog even het dorp in. Op weg naar onze plek zagen we een mooie orthodoxe kerk aan het begin van het dorp. Uit 1914 zien we op een informatiebordje. De architect heeft wat Art Nouveau elementen toegevoegd in de versiering van de boeidelen en het ontwerp van de ramen.
Midden in het dorp staat de Lutherse kerk. Beide kerken waren gesloten.
Langs de weg zagen we akelei bloeien.
We staan in Polvijärvi tussen een strandje en de atletiekbaan. Op de laatste komen rond een uur of zes een aantal mensen, kinderen en volwassenen rondjes rennen en wandelen. Tegelijkertijd komt een vrouw in bikini uit een auto voor een snelle duik. Wij zitten met 4 lagen kleding en fleecedekens over onze benen en zij gaat het koude water in. Brrr.