Martil

Marokko, Martil

Het achtje is (bijna) rond. Morgen sluiten we hem als we bij Tanger Med de boot nemen terug naar Algeciras.
Gisteren reden we door het Rif naar Tetouan. Met overal bloemen en bomen (veel olijven, eucalyptus en vijgen), een paar stuwmeren, en prachtige vergezichten weer een mooie route. Het is grappig om te zien dat verschillende steden ieder een eigen kleur hebben. Chefchaouen was de blauwe stad, omdat er naast wit veel blauw te zien is. In Tetouan overheerste de kleur groen. De camperplaats in Tetouan is opgeheven en we zijn er maar een paar uur geweest. Wat gezworven door de medina en op zoek geweest naar een thermokoppel voor de koelkast. Uiteindelijk vonden we een zaakje dat er een had, alleen een halve meter te kort. Om dat uit te leggen aan de mensen in het winkeltje, die alleen Arabisch spraken was een hele kluif. In Spanje zullen we een nieuwe poging doen. Tot die tijd blijven we gebruik maken van stroomplaatsen.
Via de Marjane reden we daarna naar Martil aan de Middellandse zee. In de zomer moet dit een drukke familiebadplaats zijn en het is te zien dat het seizoen hier straks gaat beginnen. Overal wordt geschilderd en schoongemaakt.
Het strand is al redelijk druk: vooral jongens die voetballen op de vloedlijn en in de golven duiken. Meisjes en vrouwen (in de minderheid) zitten vooral (geheel gekleed) op het zand of op een bankje op de boulevard. Een enkele keer zie je een jongen en een meisje met een verlegen glimlach hand-in-hand op het strand zitten.
Vanmorgen was het bewolkt, dus kon Paul het dakgedeelte van de airco eens open maken. Nu is hij weer helemaal schoon en alle waterleidingen zijn weer open.
Toen de zon weer scheen nog een keer naar het strand voor een paar selfies. We moeten toch bewijzen dat we 2 zeeën hebben gezien hier in Marokko.
Vanavond nog eten in een strandtent en de camping betalen en dan zijn we praktisch door onze dirhams heen. Morgen het laatste stukje Marokko en dan de uitreisprocedure. Benieuwd hoeveel tijd dat gaat kosten.

Erg genoten van jullie Marokkanse reisverslagen. Leuk beschreven. Straks verder in Spanje en dan naar boven. Let op: op dit monent zijn er stakingen in Frankrijk en daarom zeer moeilijk in diverse delen om brandstof te krijgen. Nog een goede en veilig reis verder 🚌👍

Frans 2016-05-24 20:32:50

Jullie hebben een mooie reis achter de rug veel meegemaakt en mooi beschreven, verder nog veel plezier en tot gauw.

els van schaik 2016-05-24 22:33:53

Ik ben Marokko heel anders gaan zien! Mooi hoor!!!!

gerards.travels 2016-05-25 09:12:28

ik heb helemaal geen zin om naar huis te gaan. Zo jammer dat jullie reis bijna ten einde is en dat ik mocht meegenieten. Geweldig! Alsof ik er bij was.

Petra Hoogeveen 2016-05-25 14:54:11

Leuke verhalen Paul en Arendien van jullie avontuurlijke reis. Heb wel een beeld van dit land gekregen. Zelfs dat het er ook nog regent en het mooie groene gedeelten kent.... Dankjulliewel voor het delen...