Boodschappen doen

Marokko, Sahel Chamali الساحل الشمالي

Gisteren liepen we langs de buitenkant van de muur van de medina.
Boven de Bab Homar (Landpoort) zien we resten van het wapen van de Portugese koningen. Asilah was van de 15e tot de 17e eeuw Portugees. In de straatjes tegenover de muur is een marktje bezig.
Vooral vrouwen verkopen hun waren: groente, eieren, boter en kaas. Ze dragen de traditionele strohoeden met gekleurde pompoenen of stroken. Een enkeling ook de gestreepte omslagdoek.
In de Rif zagen we die ook regelmatig.

In de medina kwamen we eergisteren muurschilderingen tegen, zoals op de foto’s te zien was. Er schijnen veel schilders hier te komen en dan een muurschildering achter te laten. We zagen trouwens bij scholen ook schilderingen van kinderen.

Vandaag fietsten we naar de wekelijkse souk van Asilah, aan de andere kant van de stad. Ook hier weer veel vrouwelijke verkopers van groente langs de weg. Achter hen in het weiland de ezels. Zijn ze hierop gekomen met hun spullen?
Onderweg aan de ene kant van de weg appartementen te koop van 1.900.000 dirham, aan de andere kant van de straat een krottenwijkje.
Op de souk kochten we weer wat groente en hebben we mandarijnen en sinaasappels ingeslagen voor de komende tijd. Ook een paar kilo dadels voor onderweg en thuis. Morgenochtend rijden we naar de veerboot. Hoe laat we over kunnen, zien we wel in de haven. We zorgen dat we voldoende te eten bij ons hebben om een wachttijd door te komen. Mochten we heel laat in Spanje aankomen, dan kunnen we altijd overnachten op de parkeerplaats bij Carlos.
Wanneer we weer wat kunnen plaatsen op dit blog is afhankelijk van waar we wifi kunnen gebruiken.

Goede overtocht morgen, of later ;)

Maaike 2019-02-28 21:56:41

Die appartementen lijken me niet heel goedkoop. 1,9 mio dirham is ruim 170.000.= euro. Overigens sluit ik me graag aan bij Maaikes wens voor een behouden terugreis.

Leendert 2019-02-28 22:47:16

Ik weet niet of jullie al in Spanje zijn aangekomen maar in ieder geval een goede terugreis. Hoop dat het met Paul iets beter gaat. Over een dag of 14 zien we jullie weer in Oegstgeest. Guus en Oyke