Hymers en andere campers

Duitsland, Wertheim

Ook vannacht begon het weer te regenen. Vanmiddag stak ook de wind op.
Toen we net voorbij Würzburg waren, zagen we langs de weg “Erwin Hymer World”. We rijden in een Hymer camper en ook onze laatste caravan was een Hymer. Wij zeiden Eriba, maar dat is een van de merken van Hymer. Paul grapte “kunnen we daar gratis staan?”. Ik dacht van niet, maar even later zag ik op de camperapp dat er toch een grote camperplaats is bij het bedrijf. Wij keerden om daar te gaan staan vannacht. Achter het bedrijf een grote parkeerplaats speciaal voor campers, met stroompalen (munten) en een sanizuil (toilet legen, grijswatertank legen en een kraan om tegen betaling water in te nemen). Aan het eind van de middag stond het terrein praktisch vol. Tot Pauls verbazing niet enkel Hymers.
Ook aan het eind van de middag stortbuien met flinke windstoten. In Zuid-Duitsland was daarvoor code Rood afgekondigd, hoorden we op de radio.
Bij ons schudde de camper en we waren blij dat we niet meer op de weg zaten.