Door de Beskiden

Polen, Tylawa

Gisterochtend reden we via Sanok naar het oosten, naar de uiterste zuidoostelijke punt van Polen. We namen een weg met groen randje op de kaart. Meestal betekent dat een landschappelijk mooie route. We rijden door de Beskiden. Hellingen met bos, af en toe een dorpje. Langs de weg parkeerplaatsen waar wandelingen vertrekken. Bij een ervan lunchten we. Er hingen borden met waarschuwingen voor beren en posters met foto’s van een beer en het verzoek geen afval achter te laten.
We overnachtten op een kleine camping in het Nationaal Park (Bieszczadzki Park Narodowy). Gisteravond ging het regenen en dat deed het vanmorgen nog steeds. Als het droog was geweest, waren we gaan wandelen, maar nu reden we verder, terug naar het westen. We passeren nog een paar kerken van de szlak ikon. Een ervan (de replica van de verbrande “bescherming van de Moeder Gods”in Komańcza) was open en bij een andere (de St. Onuphrius Grieks Katholieke kerk (1854) in Wisłok Wielki) konden we vanuit het voorportaal door het hek de kerk inkijken.
We staan nu op een kleine boerencamping bij Tylawa, 6 km van de grens met Slowakije.

Ik zie dat Lady haareigen TomTom heeft.

Joop 2018-07-15 11:26:20

Ben weer helemaal bij nu met lezen. Wat is Polen verrassend! Mooi hoor.