Sneeuwhoogte 200 cm

Spanje, Andalusië

Vanmorgen naar Granada gereden: het eerste stuk langs de kust naar het westen, daarna naar het noorden langs de Sierra Nevada, waar flink sneeuw ligt.
In Nederland hebben we de glazen stad, waar onze tomaten en paprika’s worden geteeld. In Zuid-Spanje doen ze dat in plastic steden.
We staan nu op een camping in een dorp vlak bij Granada. Van zeeniveau gestegen naar 600m en dat voel je. In de zon is het lekker, maar in de schaduw is het een stuk koeler.
Vanmiddag geprobeerd via de camping tickets te reserveren voor het Alhambra. We kregen een wat onduidelijk verhaal, dat we daarvoor een creditkaart nodig hadden en een telefoonnummer dat de bank dan zou banaderen, voordat de reservering kon worden gemaakt.
We gaan dus maar zelf via internet proberen te boeken. Probleem is alleen dat de reservering geprint moet worden. Uiteraard hebben wij geen printer bij ons. Uiteindelijk vind ik ergens een melding dat gereserveerde kaarten kunnen worden uitgeprint bij het “ticket-office” van het Alhambra op vertoon van een bewijs van aankoop en je paspoort. We zijn al in heel wat musea en monumenten geweest, maar nog nooit is er gevraagd naar een paspoort. Bij de reservering voor het Alhambra moet je voor ieder gewenst ticket een naam en paspoortnummer opgeven.

SMS gehoord. Alles in orde boven! Heb nog een app je gestuurd. Jullie kunnen dus rustig verder reizen. Groetjes van ons