Aan de waddenkust

Duitsland, Wischhafen

Gisterochtend naar de overkant van de Elbe. Een vrachtwagen voor ons in de rij moest wachten op de volgende boot, maar voor ons was er nog plek.
De veren varen continue door. Terwijl er aan beide kanten een ligt te lossen en te laden, kruisen twee andere elkaar ergens op de rivier.
We rijden onder langs de Elbedijk, dan over het Nord-Ostsee-Kanal en verder naar het noorden. Sommige boerderijen staan op terpen.
Na wat stadjes en dorpjes rijden we de Deense grens over. In Tønder ( de o met een / spreek je uit als eu) op zoek naar een pinapparaat. Een leuk stadje met 17e en 18e eeuwse huizen.
Verder naar een camperplek bij Hjersted, direct aan het wad. Vanaf de parkeerplaats loop je zo het strand op.
We blijven hier een dagje staan om zaterdagmiddag de voetbalwedstrijd te kunnen kijken. Die is al om 15.00 uur.
Vanmorgen op de fiets naar Højer om een paar boodschappen te doen. Eerst even kijken bij de kerk en op de begraafplaats van Hjersted. Een grafsteen van Kong Christian den Xde. Moeten we nog even uitzoeken wie dat was.
Daarvoor hebben we internet nodig en daarmee hebben we een probleem op dit moment.
Voor we vertrokken had ik een simkaart van Vodafone gekocht met een internetbundel. Het kostte aan het begin van de week al de nodige moeite om die aan de praat te krijgen. Na twee chatgesprekken met medewerkers en een ritje naar de winkel in Leiden, leek het te lukken.
Toen we donderdag de mifi aanzetten, was er geen internetverbinding. Gisteren tegoed opgewaardeerd, maar nog voor ik al mijn mail had gecheckd, was de verbinding al weer verbroken.
Vandaag bleek het tegoed dat ik gisteren had gekocht al weer op. Waar het tegoed van de bundel is gebleven is helemaal een raadsel. Heb dus via de 4g-verbinding van mijn telefoon maar een mail naar Vodafone gestuurd. Ben benieuwd of er een reactie komt. Lukt het niet, dan kopen we in Noorwegen een Noorse simkaart en leggen de vodafone-kaart in een la, tot we terug zijn.