Bijna rond

Marokko, Boulaouane

Gisterochtend zagen we de zon opkomen over de heuvels aan de overkant van de rivier. Tegen half negen kwam onze bewaker op zijn brommertje weer aan. (We hadden hem niet weg horen rijden.) In zijn tasje deze keer een potje thee met 2 glaasjes en op een bord 2 msenem (een soort pannekoeken) van zijn moeder.
Na dit ontbijt (en nog wat crackers en/of brood van de dag ervoor) zijn we vertrokken. In het dorpje veel bedrijvigheid bij het waterpunt. De watertonnen op de ezels herkenden we als gemaakt van autobanden.
Al snel komen we op grotere N-wegen. We passeren Casablanca en blijven de nacht in Mohamedia. Aan het eind van de middag lopen we even naar het strand, maar het waait hard en het is dus koud. Marokkanen komen met de auto om naar de zee te kijken. Ze blijven dan in de auto zitten om te eten en te drinken. Het afval wordt naar buiten gegooid.
Vanmorgen reden we door naar het noorden. Het grootste deel van de route ging over de N1.
Bij Rabat en Kenitra werden we over de ringweg geleid, die hier dus stukjes tolvrij is. In de buurt van Rabat herkenden we een brug waar we 4 jaar geleden ook over waren gereden. Vlak na (toen voor de brug) langs de kant van de weg allemaal kraampjes waar glazen melk werden verkocht.
Zo wie zo wordt er langs de weg van alles aangeboden. De groentekramen lijken van veraf wel bloemenkramen.
Voor het eerst sinds lange tijd hebben we vandaag bijna geen zon gezien. Aan het eind van de dag ging het zelfs wat regenen. Helaas geen echte goede bui, waarbij het dak en de zonnepanelen lekker schoon konden spoelen.
Nadat we bij de Marjane nog wat boodschappen deden, zijn we naar de camperplaats bij Larache gereden. Begin januari waren we hier ook.

Ook hier weer: wat een prachtig landschap en wat een prachtige foto's!