Assfalou (bij Aït Benhaddou)

Marokko, Assfalou

Vanmorgen na nog een keer thee vertrokken bij Auberge Agdal. Afscheid met een knuffel en de vraag om als we een volgende keer komen, kleding mee te nemen voor mensen in het dorp.
We rijden de weg die we woensdag hebben gefietst naar Telouet en dan door richting Aït Benhaddou.
Vanaf Telouet werken ze 11 km aan de weg. Het asfalt is dus weer grotendeels verdwenen.
Langs de weg een paar dorpjes, die op wat kinderen na uitgestorven lijken. Ook de winkeltjes zijn dicht.
Logisch, realiseren we ons, het is vrijdag (de Islamitische zondag).
De route loopt boven langs de vallei van de Oued Ounila. Beneden in het dal, langs het water, is het groen, de rest is rotsmassief en gruis in de kleuren: geel, groen, rood, bruin en grijs. De huizen van de dorpjes hebben praktisch dezelfde kleuren.
We zoeken snel een camping, want het is leuker om te rijden als er wat gebeurd op en langs de weg.
Staan nu op camping Defat Kasbah in Assfalou. Deze camping is naast een restaurant, waar we vanavond een tajine poulet gaan eten.
Het restaurant heeft wifi, dus voor het eten even de verhaaltjes en foto’s van de afgelopen 3 dagen uploaden.
Daarna even kijken op de site van dekeizersreizen. Dit is een Nederlands stel dat al een aantal jaren in Marokko rondreist. Afgelopen woensdag reden zij over de weg, waar wij fietsten. We hebben toen even gepraat. Nu staan we met foto op hun site. Met de volgende tekst:
Onderweg komen we twee fietsers tegen, Co stopt om een praatje te maken. Hij herkent de man, zij waren ook op camping Le Relais en hebben een kat mee, die liep daar aan een touwtje buiten. Als Co wil vertellen over onze reis zeggen ze: mijnheer Keizer dat weten we al hoor, we lezen jullie verhaal. LOL - Zij staan met hun camper bij een restaurant waar we langs gereden zijn. Zo, dan hebben ze nog een pittig stukje te fietsen terug.

ik word met de dag jaloerser. prachtig land toch!

joke 2016-04-02 17:21:05

in de vorige Chinese mail had ik niet van jullie slidoviz gedronken hoor.