Camping Amazigh

Marokko, El Hajeb

Gisterochtend reden we van Meknès naar Azrou. In El Hajeb stopten we voor een jusje en wat boodschapjes. Bij de groenteman werden we aangesproken in het Nederlands. Iemand had jaren in Rotterdam gewoond en gewerkt. Nu woonde hij hier. Een fijne plek om te wonen, vond hij.
We namen vandaar de R707 naar Ifrane, door het Forêt de Jaba. Maar eerst door landbouwgebied. Op en tussen muurtjes en onder plastic lagen massa’s uien te drogen.
We rijden naar camping Amazigh bij Azrou. Bij aankomst wordt ons verteld dat we één nacht op de camping kunnen staan. Vandaag ging de dam tussen de oprit en de camping eruit en werd er een nieuwe gemaakt. Dat zou een paar dagen duren.
Toen het vannacht regende was ik blij dat de (nog niet droge was van gistermiddag) in de camper lag. Vanmorgen heb ik hem opnieuw uitgehangen, nadat we waren verhuisd naar een plekje dicht bij de inrit. Wij zaten er lekker in de zon vanmiddag. Bij de lunch moesten we oppassen dat de hanen niet ons brood van het tafeltje pikten.
Op de daken van de huizen in de buurt klepperen de ooievaars.
Morgen gaan we door richting Marrakech. We zien wel hoever we komen.

Wat voor rare vrucht hou jij daar nu vast Arendien?