Wasbordwegen

Litouwen, Bardėnai

Vandaag weer verder naar het westen. Bij Paleičiai moet een bron zijn met heerlijk water. We gaan proberen om er onze watertank te vullen. De navigatie wil ons al 20 km voor de bestemming een onverharde weg op sturen. Dat doen we dus nog maar even niet. Uiteindelijk krijgen we toch een kilometer of vijf wasbordwegen. De bron vinden we niet. Volgens de kaart gaat de weg rechtdoor en die weg is keurig geasfalteerd. Helaas: een kilometer verderop is een dijk doorgebroken en de brug weg. We gaan eerst maar eens lunchen en dan terug. Ondertussen vliegt er boven ons weer een arend.
We voeren de coördinaten in van een camping bij Rusné. Waze wil ons nu een wasbordweg opsturen, die volgens de borden is ondergelopen en verboden in te rijden. We rijden dus maar om via de “grote” weg.
We staan nu op een campinkje aan de Atmata in de Nemusas-delta. Vanmiddag lekker in de zon zitten lezen.

Wat een avonturen daar! Gelukkig ook rust om in het zonnetje te lezen.

Maaike 2023-05-07 22:06:26

Prachtige natuur en heel erg rustig,zijn de campings ook zo rustig en gelukkig iets beter weer. Groetjes en goede reis. Ineke.