Regeldagen

Marokko, Martil

Gisteren was een regeldag. Eerst een was gedraaid en toen die aan de lijn hing, wandelden we naar de MarocTelecomwinkel om een nieuwe datasimkaart te kopen.
Na betaling van 60 MAD wordt er een nieuw kaartje in de dongel geschoven. We kunnen via internet opwaarderen, wordt ons verteld. Dat gaan we in de camper meteen uitproberen.
Verbinding met internet was snel gelegd. Ook de pagina om op te waarderen was snel gevonden. Het lukte alleen niet, omdat het nummer, dat op de kaart stond, niet werd geaccepteerd als telefoonnummer.
Ik op de fiets terug naar Maroc Telecom. Nu kreeg ik het telefoonnummer dat bij de simkaart hoorde. Stom: je zou toch denken dat een medewerker weet dat je een telefoonnummer nodig hebt, als je wilt opwaarderen en dat dan meteen meegeeft. Ik had nog specifiek gevraagd of ik kon opwaarderen via internet of dat dat alleen kon via een winkel. Internetten met de simkaart in de mifi lukt niet. Tot nu toe werkt hij alleen via de dongel.
Vandaag wat stukjes en foto’s geüpload.
De zoektocht naar een meer gedetailleerde wegenkaart dan die van ons leverde niets op.
Paul moest nog wat kitten onder de camper en daarna hebben we een reisplan gemaakt voor de komende dagen. Morgen gaan we door.