La Franqui (Leucate)

Frankrijk, La Franqui

Ook woensdagavond liep de camperplaats weer vol. Het is een van de weinige plaatsen waar we in een rijtje hebben gestaan.
Donderdag een mooie route door de Pyreneeën, eerst een stukje Spanje, waar we nog even de dieseltank volgooien en dan zitten we ineens in Frankrijk. Hier krijgen we nog wat haarspeldjes, die Paul graag wilde rijden. Langs de weg weer volop bloeiende brem. Het laatste stuk is een groot deel snelweg en een N-weg, naast de péage. We staan in La Franqui (Leucate), aan het strand. Als we later in de middag daar even gaan kijken, worden onze benen gezandstraald. Er staat een harde aflandige wind. Op het strand is een afgezet deel voor zeilwagens en dat wordt druk gebruikt. Het komend weekend zijn er wedstrijden, hoorden we van de receptionist van de camping. Even verderop wordt gekitesurft: spectaculair om de sprongen en draaien te zien.
Vanmorgen liepen we via de weg naar het dorp en via het strand terug. Tussen de camping en het dorp ligt de ingang van een “etang”. Het was laag water, dus met schoenen in de hand waadden we erdoor.
Vanmiddag wilden we nog een keer naar het strand. Er was geen zuchtje wind, dus heerlijk weer om even het water in te gaan. Helaas: in het begin van de middag betrok de lucht en later ging het regenen. We bleven dus lekker zitten met een boek: eerst buiten onder de luifel en toen het daar killer werd binnen.