Enerverende verjaardag

Marokko, Imzoughene

De dag begon goed. Ik had gisteravond al de slingers opgehangen in de camper. We vertrokken via een mooie bergweg naar Ouarzazate. Paul appte een aantal mensen dat hij die weg van mij als cadeautje had gekregen.
In Ouarzazate naar de Carrefour om te kijken of ze er een lekkere harde kaas hadden. Tot onze verrassing hadden ze zelfs salami en gedroogde ham.
Toen we daarna doorreden, voelde Paul de camper trillen. Aan de kant van de weg onder de camper kijken. De hoes van een van de kruiskoppelingen was helemaal vet. Hier lekt dus ergens olie. Een paar kilometer terug in Ouarzazate had Paul een paar garages/ autowerkplaatsen gezien. We draaien dus om. Tegen 14.00 uur kwamen we eraan. Een van de monteurs kijkt onder de wagen, maar voor hij wat kan doen, moet de patron er naar kijken. Die is even weg: naar de Moskee voor het vrijdagmiddag gebed. Wij wachten. Een uurtje later is de patron terug. Het wiel wordt eraf gehaald en daarna de kruiskoppeling. Die wordt in een stuk plastic gewikkeld en verdwijnt in de achterbak van de auto, waarmee de patron vertrekt. Als hij een uurtje later terug is, vertelt hij dat de kruiskoppeling wordt gerepareerd (wij zouden zeggen gereviseerd). Tegen half zeven zit de gereviseerde kruiskoppeling er weer in, ben ik met de patron mee in de auto naar een geldautomaat geweest en gaan we proefrijden. Het trillen is niet over. We zeggen tegen de monteurs dat we morgenochtend terug komen en zoeken de camping op. We kennen die van een paar jaar terug.
Paul wilde vanwege zijn verjaardag uit eten. Onderweg naar de camping besloten we dat maar niet te doen. We zijn ontzettend moe van het wachten en de spanning. Puf om nog te koken heb ik ook niet meer om half acht en ons brood van vanmorgen is op.
Toch maar buiten kijken dus. Het eerste eettentje dat we zien (een snack) heeft pizza’s. Echt uit eten gaan doen we wel op een andere dag.
Na het eten in de camper water bijtanken. We dronken te weinig vandaag overdag. Dan bijtijds naar bed. Hopelijk lukt het morgen om alles goed te krijgen.

Paul van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag! Wat een pech. Ik hoop dat alles goed is gekomen. Hartelijke groeten van Emily

Emily 2024-02-18 13:36:03

Mooie reis! Avontuurlijk ookšŸ™ˆwij reizen een beetje mee door de prachtige fotoā€™s. Hopen dat het euvel aan de camper snel is verholpen en jullie zonder zorgen verder kunnen reizen. Groetjes!

Ellen en Henk 2024-02-18 13:56:52

Oeps, beetje anders dan verwacht, maar van harte, Paul!

Maaike 2024-02-18 14:04:02

Beste Paul nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en we wensen jou nog vele mooie en goede jaren samen met Arendien.Ik was even koffie drinken bij mijn zoon , Michiel is ook de 16e jarig. Jullie Marokko reis wordt door mij gevolgd,dat gebied is voor ons onbekend dus dat is leuk jullie nu te volgen. Goede reis verder en nog heel veel plezier. Ineke.

Ineke. 2024-02-18 14:15:49

Gefeliciteerd Paul. Waarschijnlijk heb je alle pech van dit jaar op je verjaardag al opgemaakt. Kan het vanaf nu alleen beter worden. Leuk om met jullie ā€œmee te reizenā€.

Pauly 2024-02-18 19:07:47

Ik denk dat je wel eens leukere verjaardagen hebt gehad. Volgend jaar beter. In ieder geval veel geluk gewenst in de toekomende tijd.