Terug naar huis

Denemarken, Skellerup

We pakken snelwegen om terug naar huis te gaan.
Ook aan de Duitse kant van de grens een mobiele corona-testlocatie. Ze hebben weinig te doen.
Na de lunch bel ik met de mammapoli en maak een afspraak voor aanstaande maandag. Als ik corona-achtige klachten heb, mag ik het ziekenhuis niet in. Ik bel dus ook maar met de GGD voor een test. Ik hoest een beetje en ben (bijna altijd) wat snotterig. Na mijn verhaal over de afspraak met de mammapoli, doet de telefoniste/planner haar best om op zo kort mogelijke termijn een plek voor me te vinden: morgen aan het eind van de middag in Nootdorp, een half uurtje rijden.
De snelweg kruist het Nord-Ostseekanal met een brug. Op de heenweg gingen we door een tunnel. Bij Hamburg was het druk, maar we konden wel overal doorrijden.
Net ten noorden van Osnabrück is er bij het zwembad van Bramsche een CP, waar we ook het toilet kunnen legen. Dat willen we morgenochtend doen voor we naar huis rijden. We verwachten dan rond de middag thuis te zijn.
Als we naar het stadje lopen om te gaan eten, zien we in een watertje dat we oversteken een otter liggen eten. Hij gaat rustig zijn gang, ondanks alle mensen die er over de brug lopen of op de oever staan.
We eten bij een Turks restaurant: keurig bedient door iemand met mondkapje. Wij hadden die natuurlijk ook op, tot we aan tafel zaten. Het invullen van het registratieformulier schoot er bij in.

Onze reis naar Zweden wordt dus onderbroken. Als er meer duidelijk is, pakken we hem misschien weer op.