Nog even genieten van de zon

Spanje, Mérida

In het noorden van Spanje is het bewolkt, als wij maandagmiddag verder rijden. We gaan dan ook niet ver naar het noorden. Bij het Embalse de Salor (net onder Cáceres) heeft de visvereniging een aantal afritten gemaakt naar het meer. Wij staan bij de tweede, net na de stuw. Voor ons een strandje met rotsen, in en rond het water reigers en aalscholvers. Boven ons zien we een rode en een zwarte wouw en een groepje gieren zweven.
Toen we vandaag naar een dorpje verderop fietsten veel ooievaarsnesten in de bomen.
In het stuwmeer van de Salor staat minder water dan er in zou kunnen, tot flink onder de rand van de overloop. De toevoer van het meer, die we vanochtend zagen, bestaat ook meer uit poeltjes dan uit een stroompje.
Gisteren aan het eind van de middag kwamen een paar jongeren met een quad en een kleine 4x4 door het zand scheuren. Vandaag kwamen er een aantal mensen vissen of picknicken.
Een heerlijk rustige en zonnige plek dus. Als we in Corona-quarantaine zouden moeten, dan graag op een soortgelijke plek.
Het Corona nieuws volgen we via het 8-uur journaal. In Marokko leefde het, tot de laatste dagen voor we vertrokken, niet zo. Toen werden de eerste gevallen bekend. Meteen werd wel het Amandelbloesemfestival in Tafraout (5-8 maart) afgeblazen. Wij blij dat we er niet op hadden gewacht.