Onderweg naar het zuiden

Spanje, Arcos

Vertrokken we gisterochtend met zon, onderweg verdween die en zagen we rijp op de struikjes in de bermen. Op een gegeven moment kregen we van Waze (onze navigatie app) zelfs een waarschuwing voor ijzel. Niet waargenomen, gelukkig.
We overnachten bij een van de stuwdammen van het Embalse de Santa Teresa, een stukje onder Salamanca. Toen we aankwamen, was er nog wat zon en later zagen we maan weerspiegelen in het water. Een redelijk heldere avond is een voorspelling van een koude nacht.
Vanmorgen vertrokken we weer met wat zon en ook nu wisselde die weer af met wolken.
Tijdens onze lunchpauze keken we uit op een weiland vol ooievaars.
We staan nu in Umbrete, ter hoogte van Sevilla. De gemeente heeft bij de sportvelden faciliteiten gemaakt voor camperaars. Er staan meerdere campers, maar het is niet vol.
Op weg naar de CP kwamen we een wagen getrokken door een vierspan tegen. Alleen stonden de paarden niet met zijn tweeën naast elkaar, maar alle vier achter elkaar.

Tot zover bekend gebied Salamanca,Sevilla en nu gaan jullie heerlijk naar de warmte,goede reis verder.

Ineke 2023-12-29 11:49:27

Het lijken wel muilezels, wat gaaf! Geniet van de warmte, genieten wij van de kou en sneeuw! Goed uiteinde! Kus

Mante 2023-12-29 15:09:21

Staan in Alicante. Ijzig koud. Vooral de wind. En de voorspellingen zijn ook niet erg gunstig hier. Eergisteren zijn alle Campers, ook die van geparkeerde, in Benidorm bij de Arena door de politie weggestuurd.