Naar de boot

Marokko, Asilah

Donderdag hadden we eigenlijk naar Asilah willen rijden om vandaar vrijdag in de loop van de dag naar de haven van Tanger Med te rijden. Via de tolweg deze keer. De piste van onze eerste dag nemen we niet nog een keer.
Asilah haalden we niet, vandaar dat we in Larache bleven staan.
We konden er de volgende morgen (vrijdag) wel de wc legen, het grijs water lozen en de tank volgooien.
Toen we 2 maanden geleden naar Lixus fietsten, zagen we veel ooievaars in de plassen. Nu stonden er flamingo’s.
Het landschap is hier veel groener dan verder naar het zuiden. De mimosa bloeit volop. Een foto maakte ik net na een spetterbuitje, dus die maken we nog wel een keer in Spanje.
Daarna reden we alsnog naar Asilah, waar we nog even door het stadje wandelden en nog wat laatste fruit inkochten. Toen gingen we door naar de haven.
We willen zaterdagochtend de eerste boot. Volgens onze gegevens zou die om 8.30 uur gaan. Helaas, toen we aankwamen bij het loket van Trasmediteranea werd ons verteld dat de eerste boot om 11.00 zou gaan. Vanaf 9.00 uur konden we boardingpassen afhalen.
We slapen op de parkeerplaats voor de ticketkantoortjes.
Met onze boardingpassen rijden we zaterdagmorgen door de pascontrole en de douane. We krijgen stempels achterop het invoerkaartje van de camper. De scanner rijdt weer langs de wagens en dan mogen we door naar de kade.
Zo’n overtochtdag is een wachtdag. Dat begint zo gauw je door de douane bent.
Wachten tot de boot aankomt. In ons geval 10.15 uur. Dan wachten tot die leeg is en wij aan boord mogen. Dat ging redelijk vlot.
Dan is het afwachten wanneer de boot gaat vertrekken. 11.00 uur werd 12.15 uur. De geplande aankomst schuift dus ook 5 kwartier door. Om 13.45 kwamen we inderdaad aan in Algeciras.
Vlak bij de haven is een pompstation, waar we ons toilet kunnen legen. Even verder een Lidl, voor lekker donker notenbrood, salami en lekkere harde kaas.
Daarna bekijken hoever we nog willen rijden en waar we dan uitkomen.

Opvallend groen weer, inderdaad!

Maaike 2020-03-08 09:22:43

De ooievaars zijn inmiddels in Oegstgeest en Leiden geland.