Valle del Guadalhorce

Spanje, Cártama

Maandag waren we van plan om een dagje in Málaga te blijven hangen, genieten van het mooie weer. Maar in de loop van de ochtend kwamen er gemeentewerkers, die bij de ingang van het parkeerterrein een bord plaatsten. Onder het parkeerverbod dat dat geldt van 0.00 tot 09.00 uur. Overnachten wordt dus niet meer mogelijk.
Voor we vannacht uit bed worden geklopt en weggestuurd, vertrekken we maar.
We rijden een kilometer of 20 naar het westen naar een camperplaats net voorbij Cártama. Er is een wasmachine en die hebben we nodig. Een paar uur later hangt de eerste aan de lijn. Wij zitten dan in de zon. Op het veld voor ons een plant die me aan aloë vera doet denken. Tussen de planten lopen af en toe schapen.
Dinsdag fietsen we naar Cártana voor wat boodschappen. Onderweg zien we een agave, die heeft gebloeid. De bloeistengel heeft geen zaden, maar overal kleine plantjes. We vinden er ook nog een paar op de grond (van een andere bloeistengel). Thuis zetten we er twee in een laagje aarde en steen in een afgeknipte waterfles. Benieuwd of ze gaan aanslaan.
’s Avonds gebruiken we het buitengaspitje voor het eerst.
Vandaag fietsten we een rondje door de vallei van de Guadalhorce langs Pizarra, Estación de Cártana en Cártana. Het oversteken van de rivier de Guadalhorce was even een gedoetje, maar het lukte.
Hoog boven Pizarra staat op een rots een kruisbeeld.
Langs de weg zien we een bloeiend plantje dat we niet kennen. Zoeken op internet levert op dat het een springkomkommer (Ecballium elaterium) is.

Het is aan te zien, dat het lekker weer is: een gezond bruin kleurtje. Het staat een mens altijd een stuk beter dan dat bleke, dus ik zou zo met jullie willen ruilen.