Feliz Navidad, Frohe Weihnachten

Spanje, Benicàssim

Zaterdag onze kerstinkopen gedaan in Benicassim (14 km verderop) waar we op de fiets heen gingen. Voorbij Oropesa de Via Verde (een oude spoorbaan omgebouwd tot fiets- en voetpad) genomen. De heenweg fietste heel gemakkelijk. Op de terugweg kwamen we erachter dat we steeds helling op moesten fietsen.
Maar het was een mooie weg: een tunneltje, doorgangen uitgehakt uit de rotsen en soms uitzicht op een blauwe zee.
Gisteren weer lekker in de zon zitten lezen. Veel Duitsers vierden gisteren Heiligenabend. Hier is dat met een grote groep barbecueën. Vanaf gisteren werd er dus ook niet meer gegroet met “Hallo” of “(guten)morgen”, maar met frohe Weihnachten.
Vanmorgen gingen we met de fiets van de kust af en naar het noorden. Zo snel mogelijk van de doorgaande weg af, door een uitgestorven dorp. Allen bij de kerk stonden wat auto’s. Verder langs amandel-, olijf- en sinaasappel (mandarijn)boomgaarden.
De terugweg langs/door een natuurpark met manshoog riet, afgewisseld met weer kleine olijfgaarden en moestuinen.
Het is nog steeds zonnig hier, dus vanmiddag weer lekker in de zon zitten lezen.

Hier in Leiden fris, harde wind. Vanavond uitgestorven op straat. Nu lekker thuis. Fijne reis. Ik geniet met jullie mee.

Petra Hoogeveen 2017-12-25 20:32:46

In Valencia volop Kerst versieringen, zonnig gemiddeld 17 graden af en toe wat fris. Heerlijke stad.

SpRia schipper 2017-12-25 23:24:15

Ik wens jullie fijne feestdagen en een gezond 2018!! En natuurlijk veel plezier!

Gerard (club) 2017-12-26 00:02:47

De luchten zien er bi jullie aantrekkelijker uit, hoewel er nu vandaag (na dagen) ook in Nederland blauw en wit is te zien. Het ziet er aanlokkelijk uit op de foto's!!

Magda 2017-12-26 10:47:34

Geniet volop van jullie tocht. Fijn 2018!

Godfried Beumers 2017-12-26 13:21:35

Gevonden ! En ja die viaverdes das verkeersluw fietsen ! Die kennen we dus . Soms wat te veel tunnel visie, maar dan weer verrassend wat zich aan je ontvouwt! Heerlijk temperatuurtje ook.