Ons laten verwennen op weg naar Montenegro

Montenegro, Crna Poda

Vanmorgen trokken we verder de bergen in. In een grotere plaats wilden we nog even boodschappen doen, maar in het centrum was het onmogelijk om te parkeren en aan de rand van de stad was geen winkeltje. We reden dus maar door. Omdat we geen brood hadden kunnen kopen, stopten we bij een restaurantje. De kaart was alleen in Cyrillisch schrift. Ik herken een paar letters en met wat puzzelen ontdek in de Шопска салата. Dat herken ik als Šopska salata, die we kennen uit Bulgarije. Een lekkere salade van tomaat, komkommer, ui, paprika bedekt met geraspte fetakaas. Met wat moeite bestellen we er ook nog 2 broodjes en wat te drinken bij. Heerlijk.
Op de grens wordt deze keer alleen even in de paspoorten gekeken en niet gestempeld.
Via bergwegen rijden we naar Gornja Dobrilovina, een gehucht aan de rivier de Tara in het Durmitor Nationaal Park. In het Park stroomt de Tara door een kloof. We stoppen een keer om te kijken en rijden dan door naar onze camping. Ook hier is het erg nat. Volgens de eigenaar is er vanaf mei bijna geen droge dag geweest. Deze camping staat in de NKC app en uit de beoordelingen weten we dat de forel die hier wordt geserveerd heerlijk is. Koken doen we vanavond dus ook niet.

Jullie de regen, wij de aanhoudende droogte!