Klaar voor de overtocht

Verenigd Koninkrijk, England

Vanmorgen eerst onze Engelse gasfles ingeleverd. Toen we gisteren de campingbaas vroegen waar dat kon, noemde hij de zaak waar we hem begin april hadden gekocht als een van de mogelijkheden dicht in de buurt. Wij dus vanmorgen naar St John’s Cross. De jongen die ons hielp, wist niet of ze gasflessen terugnamen. Ik dacht toch van wel!
Als je binnen het eerste jaar na aanschaf de gasfles inlevert, krijg je 70% van de aankoopwaarde (eigenlijk is het een borg die je betaald) terug. Uiteindelijk kregen we dat ook. Alleen ik had hem betaald met de visakaart en dus moest de “refund” ook gestort op de visarekening.
Toen we dat geregeld hadden, reden we door naar de kustroute naar Dover. Lieve wilde ons steeds de grote weg op hebben, maar wij wilden de kleine kustweg.
In Sandgate nog even uitgewaaid op de boulevard. Ongelooflijk zo rustig als het daar nog is. Je zou toch zeggen dat het nu hoogseizoen is. Eén terrasje gezien en geen enkele tent / winkel waar we een ijsje konden kopen.
Tegen vijven waren op de Marine Parade in Dover. Er stonden al wat campers geparkeerd. Van 17.00 – 09.00 uur is dat gratis.
Voor het ijsje zijn we Dover maar even ingelopen. Er staan wat mooie panden, maar het ziet er verlopen uit: Veel leegstand en achterstallig onderhoud.
Vanuit de camper hebben we zicht op de veerboten die binnen komen en vertrekken. Iedere keer als er een boot is binnengekomen, zie je een paar campers de straat inrijden of vertrekken. Wij gaan rond 0.00 uur om in te checken.
Dit is dus voorlopig ook even het laatste stukje. Voor Frankrijk en België hebben we geen datategoed voor de mifi.

Ik geniet van de dagelijkse info. Veel plezier op het volgende traject!