De eerste weg is slecht

Marokko, Tangier

Vanmorgen op weg naar Asilah, een stadje aan de Atlantische kust. De wolken van gisteren zijn weg en het is weer zonnig. Wel staat er een harde oostenwind.
Zoals gebruikelijk slaan we tolwegen over en dat hebben we geweten vandaag.
Het eerste deel van de route is de weg slecht met veel gaten. Als we voor de tweede keer ingeven dat we geen tolwegen willen, worden we een route opgestuurd, waar ze aan de weg aan het werken zijn. De hele weg (35 km lang) is een grindbed, soms 2 banen breed, soms maar 1. Een aantal bruggen zijn vernieuwd (nog geen wegdek), bij een aantal andere moeten we over een provisorische grinddam door het water. Het valt ons op dat het land nat is: veel stroming in de riviertjes en soms ondergelopen weilanden of akkers met ooievaars en zilverreigers.
In Asilah gaan we naar de camping waar we het afgelopen voorjaar ook stonden. Morgen op zoek naar een simkaart van Maroc Telecom. De kaart van de afgelopen winter hebben we bij het kaart wisselen voor onze zomerreis ergens neergelegd/ingedaan en die zal dus nog wel thuis liggen.

Zijn jullie niet beducht voor panne met de auto bij dit soort wegen in onderhouds modus?