Uitzicht op de lagune

Marokko, Larache

Vanmorgen reden we via de toeristische route naar Moulay Bousselham. Toeristische route betekent een route waar weinig toeristen komen en de mensen dus zwaaien en duimen opsteken. Het betekent ook dat er in het asfalt van de weg wel eens gaten kunnen zitten. Vooral nadat het veel heeft geregend, zoals de afgelopen nacht, zie je die gaten niet onder de modderige plassen. Het is dus zigzaggen achter andere wagens aan en even stilstaan als je een vrachtwagen tegenkomt. We rijden door een landbouw gebied met soms grote kassen. Op andere stukken zien we met plastic afgedekte rijen aarde. Ik dacht er aardappelplantjes in te herkennen.
De camping in Moulay Bousselham is gesloten, maar via P4N vinden we aan de lagune een restaurant waar op de parkeerplaats campers mogen overnachten. (100MAD, incl stroom en water).
We staan op het puntje en hebben zowel voor als naast ons zicht op de lagune. Het water is zich terug aan het trekken. Verschillende waadvogels zoeken in het slib iets van hun gading.
De (jonge) hond is speels en wil door iedereen aangehaald.
We eten vanavond in het restaurant; op vrijdag is er couscous.

Gezellig verhaal , maar vooral zie ik dat jullie genieten en dat is fijn ,Verder een goede reis,hier gaat het de komende dagen kouder worden,gelukkig even geen regen.