Een warme reisdag

Polen, Wasilków

Vandaag weer zo’n 200 km te gaan. Ter geruststelling van Joop: we tanken meestal als we zo’n 500 km op de (dag)teller hebben staan en in tegenstelling tot Noord Schotland (waar we werden gewaarschuwd te tanken als we een tankstation tegen kwamen) zijn er hier regelmatig mogelijkheden om te tanken. Benzine- en dieselprijzen liggen ongeveer gelijk (beide rond de €1,25 /ltr).

Ons doel is een campinkje ter noorden van Białystok, als die ten minste nog bestaat. De camperapp geeft als laatste een recensie van 2015 en heeft het dan over “niet meer zo lopen”.
De camping bestaat nog; hij ligt achter (en hoort bij) een hotelcomplex. Het geheel oogt verlopen; het sanitair is oud maar schoon en bij iedere kraan is heet water.
Aan het eind van het campingterreintje igt een strandje aan een riviertje. Wat mensen uit het dorp zijn er aan het zwemmen en zonnen. Als een paar vrouwen vertrekken, raden ze ons aan ook te gaan zwemmen om even af te koelen, want het is warm vandaag.
Terwijl Paul gaat koken, was ik gauw wat ondergoed, dat kan dan nog een paar uur uitwaaien.