Asilah

Marokko, Asilah

Dinsdagochtend een nieuwe datasimkaart gehaald bij het agentschap van Maroc Telecom, schuin aan de overkant van de camping. We trekken volgnummer 0028 en er zijn 16 wachtenden voor ons, staat er op het nummertje. Gelukkig is niet iedereen blijven wachten. Anderhalf uur later zijn we aan de beurt. We kunnen dus weer op internet, maar dat zagen jullie al toen ik dinsdagavond de laatste 2 verhalen uploadde.
De rest van de middag eerst lezend doorgebracht en toen de zon achter de bomen verdween, vond Paul achterop de camping een zonnige plek. We zijn dus verhuisd. Daarna wandelden we een klein rondje langs de zee. ’s Avonds met de Nederlandse TV de oudjaarsavond doorgebracht. Oud en Nieuw wordt hier niet gevierd.
Woensdagmiddag zijn we naar het oude centrum gefietst en daar een rondje gelopen. Het blijft leuk om te kijken naar de mooie deuren en kleurige schermen voor de ramen. Ergens onderweg onze eerste verse jus d’orange van dit jaar. Er zullen vast nog vele volgen.
Vanmorgen fietsten we naar de wekelijkse soek. Langs de weg op kleden allerlei rotzooi, afgewisseld met groente en fruit. Achter de kramen vrouwen met mooie Berberhoeden. De levende have (vooral kippen) staan in de schaduw, onder doeken. Even verderop kun je de net gekochte kip laten slachten.
Paul oefent het stiekem foto’s maken met zijn telefoon, maar niet alle beelden zijn dan recht.

Alle goeds voor 2020! Heerlijk om weer al die mooie kleuren te zien op de foto's!

Maaike 2020-01-02 20:32:19

De "stiekeme" foto's zijn heel goed en mooi!!