Door de Puszta

Hongarije, Püspökladány

Wat was dit een heerlijk rustige plek vannacht. We hoorden alleen kikkers en krekels en af en toe het plonsen van een vis.
Toen wij vanmorgen wakker werden, zaten de eerste vissers er al weer.
Voor we vertrokken liepen we een rondje door het (pas) aangelegde gebied en haalden broodjes in het dorp.
Lunchen deden we weer aan het water, vlak voor een brug over een kanaaltje dit keer.
Dan verder door de puszta, een uitgestrekt vrij plat gebied met afwisselend landbouwgrond (koren, mais en zonnebloemen), drassige grond met riet, weilanden en iets ertussen in.

We zijn nu in Püspökladány, op een camping bij thermaal baden. Het is er druk.
Op de camping auto’s met Hongaarse en verrassend veel Poolse kentekens.

Hier in de zinderende en maar voort durende hitte zit ik te watertanden bij het idee van zo'n grote plas. Het is hier kurkdroog, het gras is overal geel en de Waal staat laag, voorlopig nog lang geen verandering van weer. Zo faat dat al ongeveer 2 maanden... Voor de hitte hoeven we dus niet naar de Mediterrannee...