Route NC 500

Verenigd Koninkrijk, Scotland

Het waait stevig. Vannacht had ik af en toe het gevoel dat ik in een boot lag, in plaats van in een auto. Vanuit het dal waar we stonden, kwamen we bij Shieldaig aan het Loch met diezelfde naam. Het water waaide weg van de toppen van de golven. Paul stond er met een Schotse man naar te kijken en ze moesten zich schrap zetten om niet omver te worden geblazen.
Verder onderweg af en toe regen, bewolkt (heiïg) en soms een stralend zonnetje.
De route ging langs Lochs (zeearmen), lochs (meren) en door de bergen. Toen we in Ullapool aankwamen scheen de zon, dus we konden rustig even een rondje lopen. Nou ja rustig, de harde wind zorgde bij mij voor stof in mijn ogen, dus toen we terug waren, moest ik eerst weer een lens zoeken (achter een ooglid). In de haven lagen de kreeftenfuiken klaar om uitgezet te worden.
We staan wat ten noorden van Ullapool aan de A835. Weer een gewone parkeerplaats langs de weg.
Morgen op zoek naar een camping. Het schone ondergoed raakt op.