Puebla de Don Fadrique

Spanje, Puebla de Don Fadrique

Gisteren naar de supermarkt in Beas. Wat een verschil met Marokko. Hier een grote ruimte met stellingen en een bemande slagers- en groenteafdeling. De groenteman was ook de slager en veel keus was er niet. Ook de stellingen waren voor het grootste deel leeg. In Marokko zijn de winkeltjes heel klein, maar volledig volgestouwd. Als je kan vertellen wat je zoekt, kan je er ook veel kopen. Soms wordt het zelfs voor je gehaald bij een buurman iets verderop.

Vandaag naar Puebla de Don Fadrique. Weer een route door de bergen. Op een gegeven moment een heel bizar landschap. De aarde was bijna helemaal wit. Van de huizen zag je bijna alleen een voorgevel. De rest van het huis zat uitgegraven in een berg. Soms stak er wat verderop een schoorsteen naar buiten.
We staan op de camperplaats bij de sportaccommodaties. ’s Middags werden jongetjes in voetbaltenue gebracht en vanavond zagen we mannen en vrouwen uit de sportschool komen.
Om 10.00 uur zijn we enigen aan de rand van het dorp.

Het is uit met gratis internet op campings. Op camperplaatsen is er zo wie zo geen wifi en onze kaart van Maroc telecom doet het niet meer hier. Als we op een terrasje toevallig wifi hebben, checken we op een telefoon de mail. Voor het uploaden van deze verhalen en foto’s kopen we een aantal uur internettoegang op een camping.