Nog een paar dagen

Nederland, Oegstgeest

Vanmorgen de camper uit de stalling gehaald. Zoals iedere keer als we er mee op stap gaan, moet er weer worden geklust.
We hebben een paar e-bikes aangeschaft om een grotere actieradius te hebben als we ergens zijn, vooral in gebieden met hellingen. Even fietsend boodschappen doen in een dorp of stad iets verderop wordt dan wat gemakkelijker.
E-bikes zijn zwaarder dan gewone fietsen, dus Paul maakt een fietsendrager op de uitschuifbare achterbumper.
Ondertussen heb ik campinggidsen, kaarten, woordenboekjes etc. verzameld. Het is een hele stapel geworden.
We hebben de Landvergnügen-gids aangeschaft. Landvergnügen is de Duitse versie van Brit stop. Allerlei bedrijven verwelkomen camperaars op hun terrein. Op vertoon van de gids/lidmaatschapskaart mag je een nacht gratis verblijven. Men hoopt natuurlijk dat je dan iets bij heb gebruikt / koopt in hun “winkel”.
De gasflessen staan erin en ook de watertank is gevuld. Morgen kleding inpakken en de eet- en drink voorraad aanvullen. Vrijdag het huis nog een goede beurt geven en de koelkast in de camper aanzetten. Zaterdagochtend die vullen en dan kunnen we vertrekken.
Waar we de eerste nacht zijn? Geen idee. We nemen eerst een stukje snelweg en ergens in Duitsland gaan we over op lokale wegen.
Wanneer we de eerste stukjes en foto’s kunnen uploaden is afhankelijk van een beschikbare wifi-verbinding. In Polen kopen we een lokale datasimkaart voor onze mifi.

Goede reis en veel plezier!

Wil Hulsbos 2018-06-13 21:23:44

Maak er weer een heerlijke en zomerse reis van!

Godfried Beumers 2018-06-13 21:28:17

Een heel goede reis en een heel fijne periode. Kijk uit naar de verslagen.

Ria Schipper 2018-06-13 23:51:45

Dat wordt weer genieten Paul en Arendien. Goede reis! We lezen jullie weer graag.

Ton Meijer 2018-06-14 06:13:00

Een goede reis,en geniet maar lekker.

Els van schaik 2018-06-14 08:18:41

Goede reis Arendien en veel plezier.

irma 2018-06-14 14:16:01

Maar weer een heerlijke tijd gewenst. Ik verheug me erop.

Petra Hoogeveen 2018-06-16 23:33:32

Ik denk er nu pas aan om eens,op pindat te kijken. De inleiding heb ik nu gelezen. Ga gauw verder lezen